Kwaliteit & Veiligheid

Lootskliniek doet er alles aan om u op een zo veilig mogelijke manier te behandelen. Dit waarborgen we door een regelmatige controle van de apparatuur, een jaarlijkse audit van een onafhankelijke ziekenhuishygieniste en een apotheker. Tevens nemen wij alle noodzakelijke maatregelen ter preventie van infecties. Lootskliniek wordt 1 maal per 5 jaar bezocht en geinspecteerd door een afvaardiging van dermatologen van de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie om de kwaliteit van zorg te beoordelen.

Compliment of Klacht? 

Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over de behandeling, de organisatie of de gang van zaken in onze kliniek. Wij willen graag dat u dat aan ons kenbaar maakt, zodat wij samen met u tot een oplossing kunnen komen. Uw opmerking of klacht nemen wij serieus, omdat wij het belangrijk vinden dat u geheel tevreden bent.

U kunt met uw klacht of opmerking altijd terecht bij onze assistentes of uw zorgverlener. Wij leren van uw klachten en observaties om zo in de toekomst nog betere zorg te kunnen verlenen. Indien u een ernstige klacht heeft waarmee u niet naar uw voldoening bent gehoord door uw zorgverlener, kunt u contact opnemen met de interne klachtenfunctionaris. Hiervoor kunt u een klachtenformulier opvragen bij de balie of via e-mail. Wanneer u een klacht indient, wordt er naar gestreefd om binnen 6 weken tot een oplossing te komen.

Indien u er samen met de klachtenfunctionaris en uw zorgverlener niet uitkomt, kunt u contact opnemen met Erisietsmisgegaan.nl. Dit is een onafhankelijke organisatie die een uitspraak doet over de gegrondheid van de klacht, in bepaalde gevallen kan de Geschillencommissie een schadevergoeding toekennen. Afhankelijk van de aard van het geschil wordt er door de voorzitter bepaald hoe de commissie tot een uitspraak komt. Weet dat uw zorgverlener het belangrijk vindt dat u tevreden bent over de verleende zorg. Wanneer u open bent over uw ervaringen, helpt u uw zorgverlener om dit doel te realiseren.

Voor meer informatie over de klachtenprocedure kunt u onze folder opvragen. Complimenten zijn uiteraard ook welkom!

Vul het klachtenformulier in

Aangesloten bij

Complimenten & Klachten

Naar formulier